Tak Ku Sangka, Hatiku di Utara!

12.12.2009 Sabtu

Tidak disangka2, kunjungan ke penang pada kali ini membuahkan rasa dalam hatiku yang sepi sekian lama ini. Pandangan pertama menceritakan segala2nya…

Alkisahnya, niat di hati turun ke Penang untuk meraikan majlis perkahwinan kawan2ku. fiezah & fizol dekat kg utan aji, kangar perlis dan salina & amer di jln dato kumbar, alor star…Mungkin Tuhan itu maha mengetahui, kekosongan yang ada selama ini, telah diisi dan aku mendapat buah hati sepanjang sehari di Utara ini.. hehe :-p

Aku turun Penang kali ini balik hari, flight awal pagi dan balik flight mlm last.., mcm sekejap je kan…. hehe! Aku tahu Yan, kwn baikku sejak diploma lagi…NOv 2000 kami kenal, akan bawak opismate dia.. aku dah agak lah pompuan, tapi x dpt bayangkanlah siapa dia… akhirnya aku sendiri telah bertemu mata.

Setelah Yan amik aku dekat Terminal Feri Butterworth aka Stsn Bas Butterworth, makanya… kami memulakan perjalanan bersama2 ke kenduri fiezah& fizol dkt kangaq…via alor staq! Sblm tu singgah aloq staq amik sukri, BF yan…. peeewittt… Dlm perjalanan sembanglah sikit2.. huhu.. yang kenalkan aku kat si dia, yang memperkenalkan si dia untuk aku.. huhu!šŸ™‚

Pergilah kenduri fiezah&fizol.. siap sesat2 barat & terlajak lagi.. hehehe! Fiezah ni satu diploma ngan kami… degree pon amik kos sama, tapi fiezah sambung lmbt sket.. aku ngan Yan degree sama2…ngan diana Z, along syidah..

Pas blk kangar, singgah kenduri salina&amer…kenduri belah salina.. salina ni X-opismate aku dekat RMCT… alang2 turun sana.. dah dekat2 dan jatuh hari yang sama, aku pon menyinggah lah…Lepas berkenduri kawin, rasa mcm awal lagi.. kami pon jalan2 lah souq albukhary aloq staq.. g giant la…and last,lepak marrybrown kat situ… kami makan2 sembang2 kenal2.. gurau2.. sakat menyakat2, heeeee….

Sehinggalah aku nak g order makan kat kaunter marrybrown… yan n sukri of coz dok sebelah menyebelah.. aku dan si dia pon sama wat.. masa tu belum ada apa2 lagi.. chewah… aku pon ajak dia teman g order makan.. huhu.. sehinggalah aku berpaling (menoleh) ke belakang sambil memandang merpati dua sejoli, yan & sukri.. buat isyarat tangan kat depa… guna jari pon boleh.. kenen2 aku ngan si dia, buat isyarat jari padan2 dan matching2.. hehehehe… depa pon angguk2 geleng2.. hahahaha…

Pas lepak sembang dan kenyang….sebelum gerak kembali ke Butterworth.. hantalah Sukri dulu balik yang duduk & bekerja di AS! hehe…sempat lagi Sukri berseloroh dengan aku, “Ku, kiraĀ jadi lah ek” haha! Aku tersenyum malu sorang2.. haha poyo ah!

Ā kami pon gerak lah balik… Sepanjang hari itu, walau baru 1st time jumpa, aku merasakan sesuatu dan gerak hati ini sungguh berat untuk meninggalkan bumi Utara… Hati ini juga meronta2 ingin mengenali lebih dekat si dia… Sehari jumpa pon kami dah riuh, aku dah sakat dia mcm2.. hahaha! Jgn marah syg.. hehe!

Perkhabaran gembira lagi bila mana aku dpt tau yg dia dpt keje dan akan datang ke KL untuk mengambil surat tawaran kerja dengan salah satu agensi kerajaan. HQ dekat Menara Tun Hussein Onn, PWTC… tapi sedih sebab si dia ditempat kerja di pejabat cawangan kat Koridor PenangšŸ˜¦

Tp x mengapa, ku percaya ada cinta.. hahaha! Sebelum memulakan kerja si dia akan berkursus dan berbengkel di KL selama 3 minggu… maka dalam masa 3 minggu itulah segala2nya bermula dan aku kami mula menerima diri masing2 seadanya… Sedih gak, sebab x dapatĀ memenuhi 3mingguĀ masa si dia di KL, sebab aku senantiasa sibuk dan penuh dengan aktiviti diriku bersama keluarga dan kawan2 yang sudah dirancangkan awal2 lagi… Apa2 pun aku bersyukur dengan aapa yang ku miliki kini kerna DIALAH DIHATI! doakan yang terbaik buat kami ya…insyaAllah & Amin!terima kasih Yan, si dia & Sukri… terima kasih juga buat Azna & Hairul yg menghantar aku pulang ke airport pd mlm itu.. =)

Leave a Reply

